עריכת שירים באולפן – מה עושים כדי שזה יצא הכי טוב

עריכת שירים באולפן – מה עושים כדי שזה יצא הכי טוב
עריכת שירים

הקלטת שיר באולפן – מה עושים כדי שזה יצא הכי טוב
חלק שני – עריכת שירים – מה עושים אחרי ההקלטה כדי להגיע לתוצאה מקצועית ואיכותית ?

במאמר הקודם דיברנו על ההקלטה ומה אנחנו עושים מהצד שלנו בזמן ההקלטה
כדי שנוכל לספק לכם את התוצאה הטובה ביותר.
הפעם נדבר על מה שקורה לאחר ההקלטה –
איך ניתן לשפר את ההקלטה ולהגיע לתוצאה שתשמע טבעית וזורמת לכל מי שישמע,
ובמיוחד למי שהשיר מיועד לו כמתנה.

לאחר ההקלטה, נשארת עוד עבודה לא מעטה.
זה כמובן תלוי בכמות המשתתפים, אך ככל שהם רבים יותר, יש צורך בהתאמה מדויקת יותר בין כולם.

אז מה עושים בזמן עריכת שירים ?

1. תיקוני זיופים –

זה נשמע כמו קסם, אבל זה לא.
זוהי פשוט תוכנה שמזהה איזה תו הוא התו שהזמר הכי קרוב אליו,
ואז היא פשוט "מושכת" את התו למקום הנכון.
אבל צריך להדגיש שוב – זה לא קסם.
אי אפשר להפוך מישהו שממש לא יודע לשיר לזמר טוב.
ככל שנתקן בצורה אגרסיבית יותר כך הצליל ישמע מתכתי ולא טבעי,
ויהיה ברור שנעשתה מניפולציה על הקול.
לכן התיקון שנעשה באולפן הוא תיקון קוסמטי ועדין
ובגלל זה חשוב שתבינו כמה זה הכרחי שבזמן ההקלטה נגיע לתוצאה הקרובה ביותר למה שרצינו.

2. תיקוני קצב –

ניתן לערוך ולהזיז כל דבר שהקלטנו כך שיתאים לשאר השיר ולשאר המשתתפים.
בדר"כ מוצאים משתתף אחד בעל חוש קצב טוב, ששר הכי נכון את השיר,
ו"מיישרים" את כל שאר המשתתפים לפי ערוץ השירה שלו.

3. תיקוני עוצמה ודינמיקה –

לפעמים מישהו שר קצת חזק או חלש מדי ויש צורך להגביר או להחליש.

אלו הן הנקודות העיקריות של העריכה, שיכולות לקחת זמן קצר או זמן רב,
תלוי במספר המשתתפים וביכולת שלהם לשיר בצורה נכונה.

לאחר העריכה הזו עדיין יש שלבים נוספים ב"בישול" הסאונד של השיר – או בשפה המקצועית – מיקס.
כדי לא להלאות אתכם בפרטים טכניים נציין רק שמדובר בעוד השוואה ודיוק בין עוצמה,
תדרים, צדדים (ימין ושמאל בסטריאו) ואפקטים כמו ריוורב (אקו/הד).

וזהו, בסוף כל התהליך הזה אפשר לקחת את כל מה שעשינו,
לשלוח לכם אותו במייל, בווטסאפ או אפילו אם תרצו לצרוב על דיסק ממש כמו פעם 🙂

החוויה המוזיקלית – אולפן הקלטות והפקות וידאו בכפר סבא – 054-4594583